Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 19.07.2025, 15:07

Юний психолог

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Психічний розвиток дітей молодшого шкільного віку
darunkaДата: П`ятниця, 03.10.2014, 09:47 | Повідомлення # 1
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 51
Репутація: 3
Статус: Offline
Молодшим шкільним вважається вік від 6-7 до 11-12 років. Це є період рівномірного росту організму дитини. Зазвичай дівчатка дещо переважають у рості хлопців. Кістки скелету молодшого школяра є досі гнучкими, тому необхідно слідкувати за осанкою. Відбувається окостеніння фаланг пальців. Окостеніння зап'ястя завершується в 10-13 років, тому діти цього віку швидко стомлюються при малюванні та письмі. Також поступово зростаються кістки тазу, тому дитину обмежують у перенесенні ваги.
Випадають до 20 молочних зубів, замість них виростають постійні, які не відповідають розміру рота і здаються великими.
Активно розвивається м'язова система, діти майже постійно знаходяться у русі, але дрібні м'язи розвиваються повільніше, тому в дітей молодшого шкільного віку рухи мають недостатню координацію.
Очі дитини досить швидко змінюють свою форму залежно від відстані до предмету, тому потрібно слідкувати за правильністю відстані під час письма або читання.
Розвиток нервової системи характеризується підвищенням рухливості нервових процесів, збільшенням врівноваженості процесів збудження та гальмування, зростанням ролі другої сигнальної системи у вищій нервовій діяльності.
Психічний розвиток дітей дошкільного віку характеризується насампе ред виникненням кризи семи років. Вона символізує перехід від дошкільного до молодшого шкільного дитинства.
Основними симптомами кризи є:
- втрата безпосередності поведінки (дитина починає думати перед тим як діяти);
- прояви манірності поведінки, кривляння (демонстрація невластивих дитині якостей);
- симптом "гіркої цукерки" (приховування почуттів, що символізує появу внутрішньої оцінки).
Зміст кризи семи років полягає у наступному:
- народжується "соціальне Я" дитини;
- з'являється нове внутрішнє життя дитини: переживання узагальнюються, це спричиняє появу стійких афективних комплексів, в результаті внутрішнє життя дитини накладається на зовнішнє, при цьому вони не відповідають одне одному;
- виникає новий рівень самосвідомості - внутрішня позиція, з'являється ставлення до самого себе, дитина розуміє ставлення інших до себе;
- з'являються цінності, моральні норми;
- закріплюється стійка особистісна риса: мотив досягнення успіху, на що впливає самооцінка і рівень домагань;
- змінюється структура поведінки: з'являється раціональна та емоційна оцінка результатів своїх дій.
Анатомо-фізіологічний розвиток та поступове розв'язання кризи призводять до таких психологічних новоутворень:
1) довільність психічних процесів;
2) з'являється внутрішній план дій;
3) з'являється рефлексія (осмислення умов, закономірностей і механізмів своєї діяльності), а також самооцінка та самоконтроль.
З 6 або 7 років (в залежності від психологічної готовності) дитина починає ходити до школи. В результаті цього змінюється її соціальне оточення і тип провідної діяльності. Це спричиняє зміну соціальної ситуації розвитку, яка тепер має таку схему:
Дитина <-> Навчання <-> Соціальне оточення
 
TaJItosДата: Четвер, 30.10.2014, 22:09 | Повідомлення # 2
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 14
Репутація: 0
Статус: Offline
- втрата безпосередності поведінки (дитина починає думати перед тим як діяти) хіба це поганий знак?
 
darunkaДата: П`ятниця, 31.10.2014, 09:14 | Повідомлення # 3
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 51
Репутація: 3
Статус: Offline
Ні, це не поганий знак. Просто Ви неправильно зрозуміли. Криза - це не означає щось погане. Криза - це перехід з одного вікового періоду до іншого (з дошкільного на молодший шкільний). Таких криз багато і кожна з них характеризується певними змінами в психічному та фізичному розвитку особистості.
 
ОлегДата: Неділя, 16.11.2014, 14:24 | Повідомлення # 4
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 18
Репутація: 0
Статус: Offline
О, а я такого не знав, не знав, що є кризи. Назва якась така... відразу думаєш, що це щось погане... а воно не так, виходить.
 
МарусяДата: Понеділок, 12.01.2015, 19:43 | Повідомлення # 5
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 36
Репутація: 0
Статус: Offline
от наче все таке зрозуміле і все знаєш, та я не знала що є таке як сиптом "гіркої цукерки"  smile
 
darunkaДата: Вівторок, 13.01.2015, 18:39 | Повідомлення # 6
Лейтенант
Група: Адміністратори
Повідомлень: 51
Репутація: 3
Статус: Offline
Я за своє навчання в університеті зустрічала доволі вже багато цікавих синдромів і симптомів)
 
ЛізкаДата: Середа, 14.01.2015, 18:30 | Повідомлення # 7
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 18
Репутація: 0
Статус: Offline
О, я саме це і шукала. Дякую)
 
МарусяДата: Четвер, 15.01.2015, 18:28 | Повідомлення # 8
Сержант
Група: Користувачі
Повідомлень: 36
Репутація: 0
Статус: Offline
Уява в молодшому шкільному віці є надзвичайно бурхливою, яскравою, некерованою. Відтворювальна уява вдосконалюється: вона стає більш реалістичною і керованою. Відбувається перехід від репродуктивних форм уяви до творчої. Зростає вимогливість дитини до образів уяви. Зростає швидкість утворення образів фантазії. Виникають бажання, здійснення яких випереджає можливості сучасної науки.
 
goodboyДата: П`ятниця, 16.01.2015, 17:11 | Повідомлення # 9
Рядовий
Група: Користувачі
Повідомлень: 18
Репутація: 0
Статус: Offline
В младшем школьном возрасте человек учится контролировать свою деятельность, свои поступки и даже свои намерения. Об этом, к сожалению, довольно часто забывают педагоги не только начальной, но и средней, и высшей школы. Забывают и присваивают эту способность себе: «Вы решайте, делайте, планируйте, а вот контролировать будем мы». И контролируют, но особым образом. И процесс этот контролем не является.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:


Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz